Infertilitatea

ce poti face dacă ești în Italia, îți dorești un copil, dar nu poti rămâne însărcinată-

Încercam deja de vre-o doi ani să rămân gravidă, dar fără urmă de succes. Eu aveam 36 de ani, soțul 38. Amândoi sănătoși, cu servicii în regulă, el sud-american, eu româncă. Subliniez faptul că el este de sânge latin pentru a înțelege că momentele intime chiar nu ne lipseau, probabil de aceea mi se și părea ciudat faptul că nu reușesc să îmi realizez visul de a deveni mamă.

Rămăsesem gravidă cu șapte ani în urmă, când l-am cunoscut pe focosul meu soț, dar din păcate corpul meu nu era pregătit pentru o sarcină și am pierdut-o în opt săptămâni, poate și din cauza mediului de lucru în fabrică. Lucram într-o tipografie unde ridicam cărţi foarte grele, trebuia să fiu rapidă, nu puteam face pauze și lipseau condițiile de igienă.

Văzând că nu pot rămâne însărcinată m-am adresat doctorei mele ginecolog, unde eram înscrisă de câțiva ani, într-un centru de consiliere familiară (găsiți foarte multe în toata Italia și sunt gratis). Aceasta mi-a dat trimitere la un spital de infertilitate unde m-am dus și am început să fac diverse analize și ecografii. Chiar dacă ai toate actele în regulă și asigurări plătite la zi, toate analizele se plătesc și în spitalele de la stat. Costurile analizelor nu depășesc 100€, cu tot cu spermatograma, care este doar 16€, dar o ecografie vaginală este vre-o 50€ și pe parcursul cercetărilor am făcut vre-o trei. Dacă mergeți la privat costă între 100 -150€, deci mulțumiți-vă că dați doar 50€ la stat.

După un an și jumătate m-au diagnosticat cu endometrioză, așa zisul cancer care nu ucide, boală de care suferă foarte multe femei și care provoacă infertilitatea.

Endometrioza este migrarea mucoasei aflată în interiorul uterului în zone externe acestuia, la nivelul trompelor uterine, al ovarelor, pe intestine, perete abdominal sau vezica urinară. Mai rar poate apărea pe plămâni, ficat, creier.

Dacă cunoasteţi italiana și vreți să știți mai multe despre această boală pe plan local puteți intra pe următoarele adrese facebook:

Endometriosi- noi endo girls siamo forti https://www.facebook.com/groups/249842171804181/

Endometriosi- APE ODV organizzazione di volontariato https://www.facebook.com/ApeOnlus/; https://www.apendometriosi.it/

Aşadar, odată diagnosticată endometrioza au stabilit că sunt infertilă și că singura posibilitate de a avea un copil ar fi inseminarea în vitro sau operarea endometriozei. M-au sfătuit să aleg inseminarea, numita FIVET aici, și m-au asigurat că fiind prin sistemul sanitar național nu costă nimic, înafara de hormonii care trebuie injectaţi timp de două săptămâni care nu sunt foarte scumpi. Te înscrii în listele de așteptare ale spitalului respectiv și urmează să te sune în maxim patru luni. Odată sunată după luni de așteptare începe stresul și injecţiile cu hormoni în burtă, după care ai posibilitatea a trei inseminări gratis. Mai multe detalii despre procedură vă vor da ei în momentul înscrierii pe listele de așteptare FIVET.

Povestea mea are un sfârșit fericit, deoarece imediat ce m-am înscris pe liste s-a întâmplat miracolul și am rămas gravidă în mod natural. Astfel în momentul când m-au sunat de la spital eu aveam deja patru luni de sarcină cu puiuţul meu.

Vă doresc și vouă să aveți parte de această minune. Veți reuși cu multă speranță și credință. Dumnezeu să vă ajute!

Eu și soțul meu pe drumul vieţii

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.